E-mail marketing

Wat is E-mail marketing? 

E-mail marketing is een effectieve vorm van direct marketing, waarbij je (potentiële) klanten via de mail benadert. Dit doe je middels een goed doordachte mail waarbij de je verschillende doelen hebt:

  • Werven van nieuwe klanten.
  • Bestaande klanten te overtuigen een retentie aankoop te laten doen.
  • De relatie met de klanten te onderhouden.

Wij kunnen je helpen met een lijst van bestaande klanten, maar ook met het benaderen van potentiële klanten middels nieuwe e-mail adressen.

  • Vergroten van loyaliteit

  • Meer traffic genereren

  • Gepersonaliseerd bereiken van je doelgroep

Waarom kies je voor E-mail marketing?

E-mail marketing is bij uitstek de manier om snel, eenvoudig en goedkoop een massa aan mensen te bereiken middels een persoonlijke boodschap. Daarnaast is dit allemaal zeer goed meetbaar.

Wij hebben enkele voordelen van e-mail marketing op een rij gezet voor je:

  • De investering bij e-mail marketing is nihil en daarom dus een goedkope manier van marketing
  • Je bereikt de doelgroep direct in zijn of haar mailbox.
  • Het is perfect meetbaar. Zo kun je precies zien wie je mail heeft geopend en of ze via deze mail een bezoek, aankoop of aanvraag hebben gedaan op je website.
  • Het is mogelijk om de gebruiker persoonlijk aan te spreken via bepaalde tags. Denk hierbij aan het gebruiken van bijvoorbeeld de voornaam.

Waarom E-mail marketing bij BETLEM marketing?

Een E-mail marketing traject bij BETLEM marketing zorgt ervoor dat je er zeker van bent dat je je marketingbudget dubbel en dwars terug verdient door de gepersonaliseerde benadering van de doelgroep. Op deze manier kun je verschillende marketingdoelstellingen bereiken en je omzet vergroten. 

Onze werkwijze

  • Stap 1

    Targets bepalen

    Samen bepalen we welke marketingdoelstellingen we willen bereiken en welke targets hierbij horen.

  • Stap 2

    Segmenteren

    Als tweede stap gaan wij het adressenbestand segmenteren. Zo kunnen wij zo persoonlijk mogelijke content maken voor elk individu.

    Stap 2

  • Stap 3

    E-mail creatie

    In stap 3 creëren wij verschillende e-mails die aansluiten op de verschillende doelgroepen. 

  • Stap 4

    Maandelijkse monitoring

    Maandelijks rapporteren wij de resultaten van de campagnes en sturen wij bij waar nodig.

    Stap 4